Πιστοποιητικό Επαγγελματικής
Τι είναι το Π.Ε.Ι.
Είναι η διαδικασία της επικαιροποίησης οδηγητικών γνώσεων, διατάξεων, σύγχρονης αντίληψης των μεταφορών και η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων για όλους τους οδηγούς που κυκλοφορούν στην ενιαία Ε.Ε
Σύμφωνα με το Π.Δ. 74 για την προσαρμογή της
ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2003/59/ΕK του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και
του Συμβουλίου, σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση
των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά
εμπορευμάτων ή επιβατών.
Οι επαγγελματίες οδηγοί για να συνεχίζουν να εξασκούν
το επάγγελμα του οδηγού πρέπει να αποκτήσουν ΠΕΙ και να σφραγίσουν το δίπλωμά
τους με τον κωδικό 95.
1. Από 10 Σεπτεμβρίου 2008, οι οδηγοί:
α. Έλληνες υπήκοοι ή υπήκοοι κράτους-μέλους Ε.Ε. ή κράτους της ΕΖΕΣ (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν),
β. Υπήκοοι κράτους εκτός Ε.Ε., οι οποίοι απασχολούνται ή χρησιμοποιούνται από επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε., όταν οδηγούν οχήματα των υποκατηγοριών Δ1, Δ1+Ε ή των κατηγοριών Δ, Δ+Ε είναι υποχρεωμένοι, πέραν της απαιτούμενης άδειας οδήγησης να κατέχουν και ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών το οποίο χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του διατάγματος αυτού.

2. Από 10 Σεπτεμβρίου 2009, οι οδηγοί:
α. Έλληνες υπήκοοι ή υπήκοοι κράτους-μέλους της Ε.Ε. ή κράτους της ΕΖΕΣ (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν)
β. Υπήκοοι κράτους εκτός Ε.Ε., οι οποίοι απασχολούνται ή χρησιμοποιούνται από επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε., όταν οδηγούν οχήματα των υποκατηγοριών Γ1, Γ1+Ε ή των κατηγοριών Γ, Γ+Ε, είναι υποχρεωμένοι πέραν της απαιτούμενης άδειας οδήγησης να κατέχουν και ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων το οποίο χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του διατάγματος αυτού.
Γ
|
C
|
Φορτηγά με
μέγιστη μάζα μεγαλύτερη από |
Γ1
|
C1
|
Φορτηγά με
μέγιστη μάζα από |
Γ+Ε
|
C+E
|
Σύνολο
συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας C και
ρυμουλκούμενο |
Γ1+Ε
|
C1+Ε
|
Σύνολο
συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας C1 και
ρυμουλκούμενο |
Δ
|
D
|
Λεωφορεία
μεταφοράς προσώπων που έχουν περισσότερες από 8 θέσεις επιβατών εκτός της
θέσης του οδηγού |
Δ1
|
D1
|
Λεωφορεία
μεταφοράς προσώπων που έχουν περισσότερες από 8 θέσεις επιβατών εκτός της
θέσης του οδηγού, όχι όμως περισσότερες από 16 θέσεις εκτός της θέσης του
οδηγού |
Δ + Ε
|
D + E
|
Σύνολο
συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας D και
ρυμουλκούμενο |
Δ1+Ε
|
D1+Ε
|
Σύνολο
συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας D1 και
ρυμουλκούμενο |
Οι νέοι οδηγοί που επιθυμούν να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ), θα πρέπει να παρακαθίσουν σε θεωρητικές εξετάσεις και εφόσον επιτύχουν, να υποβληθούν σε πρακτική δοκιμασία.
Η θεωρητική
εξέταση διαρκεί 4 ώρες και αποτελείται από δύο δοκιμασίες:
α) από ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, και
β) από μελέτες συγκεκριμένων περιπτώσεωνΗ πρακτική δοκιμασία διοργανώνεται από το αντίστοιχο Τμήμα Οδικών Μεταφορών και αποτελείται από δοκιμασία οδήγησης που προορίζεται να αξιολογήσει τη σε βάθος γνώση της ορθολογικής οδήγησης βάσει των κανόνων ασφαλούς οδήγησης. Η ελάχιστη διάρκεια της δοκιμασίας αυτής είναι 90 λεπτά.
Παλιοί Οδηγοί (θεωρούνται οι οδηγοί που έχουν αποκτήσει άδεια οδήγησης Δ1,Δ,ΔΕ πριν τις 10/9/2008 και άδεια οδήγησης Γ1,Γ,ΓΕ πριν τις 10/9/2009)
1. Από 10 Σεπτεμβρίου 2013, οι οδηγοί:
α. Έλληνες υπήκοοι ή υπήκοοι κράτους-μέλους Ε.Ε. ή κράτους της ΕΖΕΣ (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν),
β. Υπήκοοι κράτους εκτός Ε.Ε., οι οποίοι απασχολούνται ή χρησιμοποιούνται από επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε., όταν οδηγούν οχήματα των υποκατηγοριών Δ1, Δ1+Ε ή των κατηγοριών Δ, Δ+Ε είναι υποχρεωμένοι, πέραν της απαιτούμενης άδειας οδήγησης να κατέχουν και ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών το οποίο χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του διατάγματος αυτού.
2. Από 10 Σεπτεμβρίου 2014, οι οδηγοί:
α. Έλληνες υπήκοοι ή υπήκοοι
κράτους-μέλους της Ε.Ε. ή κράτους της ΕΖΕΣ (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν)
β. Υπήκοοι κράτους εκτός Ε.Ε., οι οποίοι απασχολούνται ή χρησιμοποιούνται από επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε., όταν οδηγούν οχήματα των υποκατηγοριών Γ1, Γ1+Ε ή των κατηγοριών Γ, Γ+Ε, είναι υποχρεωμένοι πέραν της απαιτούμενης άδειας οδήγησης να κατέχουν και ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων το οποίο χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του διατάγματος αυτού.
β. Υπήκοοι κράτους εκτός Ε.Ε., οι οποίοι απασχολούνται ή χρησιμοποιούνται από επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε., όταν οδηγούν οχήματα των υποκατηγοριών Γ1, Γ1+Ε ή των κατηγοριών Γ, Γ+Ε, είναι υποχρεωμένοι πέραν της απαιτούμενης άδειας οδήγησης να κατέχουν και ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων το οποίο χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του διατάγματος αυτού.
Οι παραπάνω οδηγοί προκειμένου να
αποκτήσουν το ΠΕΙ υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν πρόγραμμα περιοδικής κατάρτισης διάρκειας
τριάντα πέντε (35) ωρών.
Ποια είναι η διάρκεια των Π.Ε.Ι.
Όλα τα Πιστοποιητικά Επαγγελματικής Ικανότητας (Αρχικής Επιμόρφωσης, Περιοδικής Κατάρτισης) έχουν 5ετή διάρκεια.
Πως επηρεάζονται οι Επαγγελματικές Άδειες Οδηγού
Όλα τα Πιστοποιητικά Επαγγελματικής Ικανότητας (Αρχικής Επιμόρφωσης, Περιοδικής Κατάρτισης) έχουν 5ετή διάρκεια.
Πως επηρεάζονται οι Επαγγελματικές Άδειες Οδηγού
Το ΥΜΕ δεν θα χορηγεί και δεν θα διατηρεί σε ισχύ Επαγγελματική Άδεια Οδηγού σε οδηγό ο οποίος απαιτείται να κατέχει και δεν κατέχει Π.Ε.Ι.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε
:
EMAIL: info@e-methenitis.gr
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Κ.
6945461297
Αναλυτικά όλη η
νομοθεσία είναι η εξής:
α) Η οδηγία 2003/59/ΕΚ «Οδηγία 2003/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
και του Συμβουλίου της 15ης Ιουλίου
2003 ‘’σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών
ορισμένων οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά
εμπορευμάτων ή επιβατών, για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθμ.
3820/1985 του Συμβουλίου και της οδηγίας 91/439/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την
κατάργηση της οδηγίας 76/914/ΕΟΚ του Συμβουλίου»
β) Το π.δ. 74/2008 (ΦΕΚ 112/Β΄)
«Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2003/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ηςΙουλίου 2003 ‘’σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών, για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθμ. 3820/1985 του Συμβουλίου και της οδηγίας 91/439/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της οδηγίας 76/914/ΕΟΚ του Συμβουλίου’’, όπως αυτή η οδηγία τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2004/66/ΕΚ του Συμβουλίου της 26ης Απριλίου 2004 και 2006/103/ΕΚ της 20ης Νοεμβρίου 2006»
γ) Η υπουργική απόφαση οικ. 72048/9666/08/2009 (ΦΕΚ 216/Β΄)
«Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών»
δ) Η υπουργική απόφαση 45990/5584/2009 (ΦΕΚ 1782/Β΄)
«Συμπλήρωση-τροποποίηση της υπ’ αριθμ. οικ. 72048/9666/08/2009 ‘’Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών» (ΦΕΚ 216/Β΄)»
ε) Η υπουργική απόφαση οικ. 49522/6046/2009 (ΦΕΚ 2024/Β΄)
«Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς εμπορευμάτων»
στ) Με το νέο νόμο 3897/2010
«Σύσταση Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις» αντικαταστάθηκαν παράγραφοι του άρθρου 6 του π.δ.74/2008 και συμπληρώθηκε το άρθρο 7 αυτού.
ΕΓΚΥΚΛΙΕΣ:
α) Η εγκύκλιος 11092/1399/17-3-2009
«Κοινοποίηση ΦΕΚ ‘’Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), για τη αρχική επιμόρφωση ορισμένων κατηγοριών οδηγών οδικών οχημάτων’’»
β) Η εγκύκλιος Γ454/19716/1780/09/28-7-2009
«Διευκρινίσεις σχετικά με τους οδηγούς συγκεκριμένων οχημάτων που εξαιρούνται από την υποχρέωση κατοχής Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ)»
γ) Η εγκύκλιος 47067/5759/9-9-2009
«Κοινοποίηση ΦΕΚ 1782/Β΄/2009 ‘’ Συμπλήρωση-τροποποίηση της υπ’ αριθμ. οικ. 72048/9666/08/2009 ‘’Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών» (ΦΕΚ 216/Β΄)’’»
δ) Η εγκύκλιος οικ. 52678/6384/29-9-2009
«Κοινοποίηση ΦΕΚ ‘’ Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς εμπορευμάτων»
ε) Η εγκύκλιος οικ. 49377/6021/11-9-2009
«Διευκρινίσεις για την πρακτική εξέταση για τη χορήγηση ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών»
στ) Η εγκύκλιος 51923/6856/19-9-2008
«Χορήγηση αδειών οδήγησης κατηγορίας Δ»
ζ) Η εγκύκλιος 5463/703/18-3-2010
«Θεωρητική εξέταση υποψηφίων οδηγών για χορήγηση ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών»
η) Το έγγραφο 13378/1831/7-4-2010 «Προφορικές εξετάσεις ΠΕΙ»
θ) Η εγκύκλιος οικ. 62617/7658/24-11-2009 «Δυνατότητα απόκτησης ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης»
β) Το π.δ. 74/2008 (ΦΕΚ 112/Β΄)
«Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2003/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ηςΙουλίου 2003 ‘’σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών, για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθμ. 3820/1985 του Συμβουλίου και της οδηγίας 91/439/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της οδηγίας 76/914/ΕΟΚ του Συμβουλίου’’, όπως αυτή η οδηγία τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2004/66/ΕΚ του Συμβουλίου της 26ης Απριλίου 2004 και 2006/103/ΕΚ της 20ης Νοεμβρίου 2006»
γ) Η υπουργική απόφαση οικ. 72048/9666/08/2009 (ΦΕΚ 216/Β΄)
«Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών»
δ) Η υπουργική απόφαση 45990/5584/2009 (ΦΕΚ 1782/Β΄)
«Συμπλήρωση-τροποποίηση της υπ’ αριθμ. οικ. 72048/9666/08/2009 ‘’Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών» (ΦΕΚ 216/Β΄)»
ε) Η υπουργική απόφαση οικ. 49522/6046/2009 (ΦΕΚ 2024/Β΄)
«Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς εμπορευμάτων»
στ) Με το νέο νόμο 3897/2010
«Σύσταση Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις» αντικαταστάθηκαν παράγραφοι του άρθρου 6 του π.δ.74/2008 και συμπληρώθηκε το άρθρο 7 αυτού.
ΕΓΚΥΚΛΙΕΣ:
α) Η εγκύκλιος 11092/1399/17-3-2009
«Κοινοποίηση ΦΕΚ ‘’Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), για τη αρχική επιμόρφωση ορισμένων κατηγοριών οδηγών οδικών οχημάτων’’»
β) Η εγκύκλιος Γ454/19716/1780/09/28-7-2009
«Διευκρινίσεις σχετικά με τους οδηγούς συγκεκριμένων οχημάτων που εξαιρούνται από την υποχρέωση κατοχής Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ)»
γ) Η εγκύκλιος 47067/5759/9-9-2009
«Κοινοποίηση ΦΕΚ 1782/Β΄/2009 ‘’ Συμπλήρωση-τροποποίηση της υπ’ αριθμ. οικ. 72048/9666/08/2009 ‘’Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών» (ΦΕΚ 216/Β΄)’’»
δ) Η εγκύκλιος οικ. 52678/6384/29-9-2009
«Κοινοποίηση ΦΕΚ ‘’ Καθορισμός διαδικαστικών λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄), αναφορικά με τη χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς εμπορευμάτων»
ε) Η εγκύκλιος οικ. 49377/6021/11-9-2009
«Διευκρινίσεις για την πρακτική εξέταση για τη χορήγηση ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης μεταφοράς επιβατών»
στ) Η εγκύκλιος 51923/6856/19-9-2008
«Χορήγηση αδειών οδήγησης κατηγορίας Δ»
ζ) Η εγκύκλιος 5463/703/18-3-2010
«Θεωρητική εξέταση υποψηφίων οδηγών για χορήγηση ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών»
η) Το έγγραφο 13378/1831/7-4-2010 «Προφορικές εξετάσεις ΠΕΙ»
θ) Η εγκύκλιος οικ. 62617/7658/24-11-2009 «Δυνατότητα απόκτησης ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης»
ι) Η εγκύκλιος
οικ. Π110/41561/4065/7-9-2011 «Περί απόκτησης Πιστοποιητικού Επαγγελματικής
Ικανότητας (ΠΕΙ)»
κ) Το έγγραφο Π140 44920/4529 /27-9-2011 «Διορθώσεις των εγχειριδίων ΠΕΙ Λεωφορείων και Φορτηγών »
κ) Το έγγραφο Π140 44920/4529 /27-9-2011 «Διορθώσεις των εγχειριδίων ΠΕΙ Λεωφορείων και Φορτηγών »
λ) Η εγκύκλιος Π110/55513/5734/22-12-2011 «Περί Εφαρμογής Μ.Σ.Θ.Ε.Π.Ε.Ι. »
μ) Η εγκύκλιος 877/133/05-01-2012 «Περί Πρακτικής εξέτασης υποψήφιου οδηγού για ΠΕΙ»
ν) Η εγκύκλιος Π110 / 2409 / 335/17-01-2012 «Διευκρίνηση ΜΣΘΕΠΕΙ»
ξ) Η εγκύκλιος Π110/6163/843/ 01-02-2012 «Περί απόκτησης Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ)»
• Για την αρχική επιμόρφωση των οδηγών λεωφορείων έχει εκδοθεί το εγχειρίδιο : «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ
ΟΔΗΓΗΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ - Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας»
• Για την αρχική επιμόρφωση των οδηγών φορτηγών έχει εκδοθεί το εγχειρίδιο:
«ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΦΟΡΤΗΓΟΥ - Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας»
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου